15-07-1956
Alle sejl blev sat til i 1956 for at følge op på den succes, det havde været i 1954 at vise de tyske flexible sidevogne frem. Til løbet i juli hyrede man 4 af disse mandskaber til at komme op fra Sydtyskland og vise deres værd. Man involverede reklamebureauet Lyre til at lave en flot stregtegning, der kom til at pryde de to programforsider til løbene på Jydsk Væddeløbsbane i 1956. Her er tegningen vist samt det sorte omslag fra Lyre, som den stadig ligger i:
Dette stævne i 1956 blev der talt længe om blandt de gamle medlemmer i klubben. Det var et udmærket løb i almindelighed, men det, der fik al opmærksomheden, var en dyst i special sidevognsklassen.
Carlo Sejer Jensen havde været involveret i mange diskussioner om de tilsyneladende uovervindelige tyske flexible sidevogne. Carlo mente, at en ordentlig cykel med kardantræk ville kunne slå tyskerne, men der var jo ikke mere nogen, der havde sådan en cykel.
Det viste sig så, at det var der alligevel. Den gamle mesterkører David Axelsson i København havde en stort set ny HRD stående, og den var forsynet med kardantræk. Han havde på et tidspunkt stillet op på den til et come back, men havde trukket sig fra løbet, da der skete et voldsomt uheld. Siden havde cyklen bare stået stille.
Det lykkedes at få en låneaftale i stand med Axelsson, og dermed var der så god en cykel til rådighed, at det lykkedes at tirre Carlo til at indvilge i et come back, selv om han ikke havde kørt siden 1951.
Hans sidevognsmand havde dengang været “Putimut” Harry B. Andersen, og han blev så udset til at være Carlos sidevognsmand igen. Historien i klubben gik så på, at da han fik nys om sagen, så skyndte han sig at tage til Tyskland, så han ikke ville være hjemme på løbsdagen.
Hvor om alting er, så endte det med, at Gunnar Williams blev sidevognsmanden. Han fik sig en oplevelse for livet, de vandt alle tre heat og derved løbet suverænt. Gunnars yndlingshistorie efter løbet var, at han i et heat bankede Carlo på ryggen og sagde: “Bare slap af – vi er langt foran.” Carlo svarede igennem larmen: “Hvad siger du – kommer de?” – og så gav han den endnu mere gas.
Carlo fik bevist, at han kunne slå tysken, han trak sig endegyldigt tilbage herefter i en alder af 44år og kørte aldrig siden.