11-05-1947

Danmarks første midgetløb. Stævnet var stærkt opreklameret, og det væltede ind med publikum. Arrangørerne kunne ikke tage presset, så man ved reelt ikke, hvor mange, der overværede stævnet. Man anslog 25000, det største antal, der nogensinde var mødt op til et motorsportsstævne i Jylland.

Der var kun tre deltagere i midgetklassen, og da Henning Pedersen havde motorproblemer, så bilen kun lige kunne trille rundt på banen, var der optræk til en fuser. Nellemann kørte dog strålende, og da Ernst Mortensen væltede uden at komme noget til, var der også på den måde underholdning for publikum.

Bedste klasse var sidevogne, hvor Carlo Sejer vandt en drabelig dyst foran Knud Mogensen og Kresten Krestensen.

Knud Nielsen fik endelig en sejr, da han vandt med Leif Hirsborg og Villy Dalby Nielsen på de følgende pladser.

Bent Jensen var dagens mand i expert-klassen, hvor han besejrede sin bror Svend Jensen og danmarksmesteren Svend Åge Sørensen, der var kommet med i stedet for Henry Andersen, Norge, der havde sendt afbud.

Svend Nissen vandt specialklassen og en begynderklasse blev vundet af Henry Vorre, Horsens foran Knud Dyrby, Århus.

Bent Jensen høstede ekstra bifald, da han med trods 140m tillæg alligevel vandt et handicapløb.

Et populært indslag var midget mod sidevogn, hvor det lykkedes Robert Nellemann at holde Knud Mogensen bagved.

Skandinavisk Motor Journal var meget optaget af midgetløbet og udsatte en flot pokal til vinderen.

Den store flotte bog Motorsport i verdensformat udkom lige efter krigen. Den havde en omtale af løbet og denne specielle side om Nellemanns bil.