1946 til 1951
I årene efter 2. verdenskrig var der en vældig appetit på oplevelser, motorsporten havde en voldsom opblomstring, men også cykelsporten havde en enorm publikumsinteresse.
Aarhus Cykelbane var en af de baner, der nød godt af den store interesse, og det hændte nogle gange, at man henvendte sig til Aarhus Motor Klub for at få lidt motorkørsel til at krydre cykelløbene. I 1946 blev afholdt et sådant arrangement, som er omtalt nedenstående. Det fremgår, at Carlo Sejer var en sand mester i den særlige teknik, der skal anvendes på en cykelbane med hævede sving. Carlo vandt alle løb, hvoraf det ene foran Carl Hansen.
I 1947 var der igen bud fra cykelbanen, og denne gang var det de populære midget-cars, der havde haft danmarkspremiere det år, der skulle vises frem. Robert Nellemann og Henning Pedersen stod for opvisningen.
I 1949 var der igen midget-cars på cykelbanen. Det var igen Robert Nellemann, der denne gang kørte mod Svend Aage Andersen fra Åbo Motor.
Udbryderne fra Aarhus Motor Klub, “Kaptajnen”, Berke Jørgensen, Bent Jensen m.fl. havde jo startet Sportsmotorklubben Aarhus, der var aktiv i 1951.
En af aktiviteterne man nåede i denne klubs korte levetid, var at arrangere et motorløb på Aarhus Cykelbane d. 29. maj 1951. I en avis blev bragt en foromtale, hvoraf det ses, at der max. måtte køres på maskiner op til 200cc:
Nedenfor er vist avisomtaler samt billeder fra løbet: