Chris Jensen blev udlært som motorcykelmekaniker hos fa. Franz Kroon. Han kom dermed helt tæt på, hvor tingene foregik i Road Racing. Han kom med ud til stævner som mekaniker for Paul Kierstein, Svend Andersson og Børge W. Nielsen, men som født 4. april 1963 skulle man helt frem til hans 22. år inden han debuterede i RR i 1985.

I hele hans karriere kørte han udelukkende RR, hvor han specielt fik kæmpesucces i 125cc Racerklassen. Han startede her i 1988, men hverken i 88 eller 89 blev der udskrevet DM i klassen, hvor han ellers ville have været en oplagt favorit. Fra 1990 blev 125cc klassen åbnet med status som åben nordisk, og han vandt da 4 stk. DM på stribe. I de år havde de danske 125cc kørere også stor appetit på at deltage i det svenske mesterskab, som var åbent ligesom det danske blev. Her sikrede han sig også 4 stk titler, nok lidt til de ærekære svenskeres ærgrelse. Han deltog også i NM med fine resultater. Fra 1988 til karriereslut i 1996 deltog han flittigt i EM-seriens 125cc klasse, han mener selv, at han var med i stort set alle afdelinger i de år.

DM, SM og NM resultater:

DM:
1990 Nr. 1
1991 Nr. 1
1992 Nr. 1
1993 Nr. 1
1994 Nr. 2
1995 Nr. 5
1996 Nr. 3

SM:
1989 Nr. 1
1990 Nr. 1
1991 Nr. 1
1993 Nr. 1

NM podiepladser:
1988 Nr. 2
1992 Nr. 3
1994 Nr. 1

Chris sluttede karrieren i 1996. Samme år virkede han som landstrænerassistent for Henrik Rasmussen, der sluttede som landstræner med udgangen af 1996. Chris overtog derefter jobbet som landstræner, og han var landstræner helt frem til 2005.

Chris startede op på en Yamaha RD500 i 1985. Han var med, da FMS i slutningen af april arrangerede en DM afd. på Ring Djursland, som fik et mærkeligt forløb. Stævnet blev ramt af sne og slud, så mange kørere opgav og tog hjem. Siden skiftede vejret og banen blev ganske udmærket. Chris deltog i den store debutantklasse og blev nr. 2 efter Poul Jørgen Taul. Han deltog flittigt i svenske løb og fik erfaring, så da AMK arrangerede det andet internationale løb i august vandt Chris sin første sejr. Nedenfor nogle billeder fra den første sæson.

I 1986 kørte Chris stadig RD500, men han deltog også i den RD-cup for 350cc cykler som blev bakket op af Yamaha og Metzeler. Sammen med Klavs Lyngfeldt blev han så sidst på året udtaget til den internationale Yamaha RD-Cup, som blev afviklet på Nogaro-banen i Frankrig. Yamaha stillede med 32 cykler, hvoraf der skulle trækkes lod mellem de fremmødte deltagere fra mange lande. Claus Tvernø fra RRKV var holdleder på turen, og hans referat fra begivenheden blev optaget i RRKV´s klubblad og kan ses vedlagt.

I 1987 sæsonen kørte Chris primært i to klasser, RD-Cup´en for 350cc og som noget nyt en FZR750cc i Supercup-klassen. I RD-Cup blev han samlet nr. 3 og i Supercup nr.4. Sæsonen bød også på et 8-timers parløb på Anderstorp, hvor han kørte sammen med Paul Kierstein. Endelig sluttede han sæsonen af med at prøve en 125cc Racer. Det skete til sidste afd. af DM på Mantorp, og det var Jørgen Schneevoigt kaldet Tipper, der stillede sin cykel til rådighed. Det gik ganske godt indtil en afstigning kom i vejen med et brækket fodrodsben til følge. Chris havde dog fået mod på 125cc klassen og besluttede at satse på den i 1988.

Nedenfor billeder fra 87-sæsonen.

1988 blev et stort gennembrud for Chris. Frede A. Jensen havde tænkt at stoppe karrieren og lod Chris overtage sin fine MBA 125cc Racer. Fredes gode ven og mekaniker Tommy fulgte også med hele sæsonen, så det var en godt rustet Chris, der deltog i DMU´s træningslejr på Misano-banen i april. Her blev grejet trimmet ind, og han deltog så i det efterfølgende EM-løb på samme bane. Da den hjemlige sæson som sædvanlig startede på Jyllands-Ringen i maj med 1. afd. af NM på programmet, var han så godt kørende, at han vandt en fin sejr over de dygtige finske kørere Jukka Vainio og Rosnell. I den sidste ende vandt Vainio dog NM, men Chris endte som nr. 2. Desværre blev der ikke udskrevet DM i 125cc klassen i 1988 og 89, men Chris hærdede sig med at køre hele EM-serien. Nedenfor billeder fra 88-sæsonen.

I 1989 skiftede Chris fra MBA til Honda. En MBA var hurtig, men krævede meget arbejde at holde kørende, så Honda´en  var lettere at holde i gang. I øvrigt var en MBA 2- cylindret, og der blev varslet en overgangstid, hvorefter der kun måtte anvendes 1-cylindrede motorer i VM og EM. Chris deltog flittigt i udlandstræninger og EM-løb det år, men da det kom til den traditionelle NM afd. på Jyllands-Ringen i maj lykkedes det ikke at gentage sejren fra 88, i stedet blev det til et styrt på 5. omgang. 1989 var også året, hvor Chris vandt sit første svenske mesterskab. Nedenfor billeder fra 89 sæsonen.

I 1990 blev der efter et par års pause atter kørt DM i 125cc klassen. I modsætning til tidligere var mesterskabet nu udskrevet som åbent nordisk. Chris var inde i en rigtig stærk periode af sin karriere, hvor han vandt dette års DM, men også de tre følgende år. Også i Sverige genvandt han deres mesterskab i 1990 og fik et par titler mere frem til 1993. Summen af DM blev 4 for årene 90-91-92-93 og for SM også 4 for årene 89-90-91-93. Nedenfor lidt materiale for årene 90 til 93. I 1992 kørte Chris både 125cc og 250cc i DM. Det var Honda i 125cc og Rotax i 250cc

I 1994 skiftede Chris fra Honda til Yamaha. Et godt resultat var sejren i den første NM afd., der vanligt blev kørt på Jyllands-Ringen i maj. Siden kom det til at vise sig, at denne sejr gav ham det nordiske mesterskab, fordi de to andre planlagte afdelinger blev aflyst. I DM havde Chris året igennem en hård fight med Ulrik Hasager, men selvom Chris sluttede bedst i serien var det ikke nok til at tage mesterskabet fra Ulrik, men tæt på blev det.

I 1995 kom Chris med i et Yamaha Team C.W. Racing, hvor C.W. stod for Claus Wulff, der stod bag forskellige sponsorater til teamet.

Nedenfor et par billedserier fra 1994 og 1995 sæsonerne.

Chris kom som skrevet i intro i lære hos Franz Kroon, og her blev han udlært i 1981. Derefter kom han til Vejle MC i årene 82 til 85. Siden han har beskæftiget sig med meget forskelligt ud over udgangspunktet som mc-mekaniker. I mange år har han arbejdet for Erik “Pølle” Andersson i dennes dykkerfirma. Via sit bekendtskab med Jørgen “Tipper” Schneevoigt, der var ansat hos Gasa, fik han mange opgaver for dette firma. Han arbejdede en kortere tid med opstilling af foldedøre, og i det hele taget har han med udgangspunkt som selvstændig påtaget sig mange projektopgaver af vidt forskellig karakter.

Nedenfor en avisartikel om “Pølles” dykkerfirma, hvor man også ser Chris i arbejde som håndmand for dykker Michael Jørgensen.

I årene hos Franz Kroon og Vejle MC var Chris ofte mekaniker for nogle af de kendte RR-kørere, som Paul Kierstein, Svend Andersson og Børge W. Nielsen. Nedenfor nogle billeder fra den tid.

I 1994 købte Chris en lille ejendom i fredelige omgivelser på Bærmosevej i udkanten af Grundfør. Han byggede et fint værksted, der kom til at danne ramme om aktiviteter i forbindelse med de opgaver, han havde gang i for forskellige kunder. Sideløbende er der blevet udført mange opgaver med relationer til mc-brancen. Det være sig reparationer, tuningsopgaver, trimning af affjedringssystemer og meget mere.

I 1996 blev han landstræner i Road Racing. Som landstræner havde han et godt udgangspunkt som kører og mekaniker. Han havde skabt mange værdifulde relationer, og de blev kraftigt udbygget i sæsonen 1999. Han havde skaffet Robbin Harms ind i et tysk VM-team. Dette blev støttet af Team Danmark og DMU på den betingelse, at Chris skulle følge Robbin året igennem på grund af Robbins unge alder. Der fulgte imidlertid ikke penge med til Chris, men på heldig vis kom han ind som mekaniker for et andet VM-team og kunne derfor tage sig af Robbin i vid udstrækning, når der ikke skulle knokles i teamet. Det år fik han etableret mange gode forbindelser specielt til italienske eksperter.

På den måde var han med til at skabe bedre muligheder for vores elitekørere, der fik langt bedre viden om opsætning af cyklerne. En af de ting Chris var foregangsmand for, var indførelse af datalogging systemer på cyklerne.

Nedenfor en artikel fra Motorbladet om Chris som landstræner efterfulgt af et par indlæg af mange om landstrænerjobbet. Til sidst et Motorblads forsidebillede med tilhørende artikel om Robbin Harms, der sikrede sig en EM 4. plads i 2002. Brødrene Harms var nogle af de, som Chris arbejdede hårdest med som landstræner i starten.

I 2003 kombinerede Chris landstrænerarbejdet med et projekt, som han døbte DRRT – Danish Road Racing Team. Grundstammen var 3 stk. 250cc racere malet i en letgenkendelig grønlig farve. De blev kørt af Nicolai Sørensen, Michael Selmar og Kenni Aggerholm, der primært skulle køre med i EM-serien, hvor de opnåede efter danske forhold flotte resultater. Nicolai blev bedst og sluttede som nr. 4 i serien meget tæt på 3. pladsen.

Omkring økonomien i projektet havde Team Danmark sat Chris i forbindelse med en reklamemand Bo Sachmann, som de kendte til i forvejen. Bo hjalp også en del i nogle år, men siden blev det mere og mere op til Chris selv at få tingene til at løbe rundt. Han stoppede som landstræner i 2005, da tingene ligesom stod lidt i stampe på grund af ændrede målsætninger i Team Danmark. Herefter fortsatte han med DRRT i en del år, hvor mange forskellige kørere var inde over. I starten mest danske, siden også svenske og hollandske kørere. En stor succes for teamet var 2005, da Kenni Aggerholm vandt det italienske mesterskab.

Nedenfor billeder omkring DRRT i 2003.

Nedenfor et par indlæg omkring sponsorsiden af DRRT

Lidt kuriøst. Da Aarhus Motor Klub skulle købe Ny Mølle i 1957, blev der solgt reklamepladser i form af støbte aluminiumsskilte til ophængning på festsalens gavl. Da Ny Mølle så blev solgt i 1961 fik de forskellige firmaer så tilbudt at hente deres skilte. En del skilte blev aldrig afhentet, men min far opbevarede skiltene i mange år. Da vi så flyttede firmaet fra Tordenskjoldsgade til Oddervej i 1973 var der brug for flere reoler. Dem lavede far selv, og i en af dem blev reklamepladerne brugt som hyldebunde. Da jeg byggede nyt værkstedshus i 1996 var Chris meget behjælpelig med at opbevare mange af mine ting under ombygningen. Da ombygningen var færdig fik Chris de overskydende ting, som jeg ikke skulle bruge mere. Heriblandt var reolen med alupladerne. Chris var meget betaget af specielt Flæskehallens plade, så den dag i dag kan pladerne beses af gæster på hans værksted, hvor de pryder loft og væg.

Nedenfor et par fotos af pladerne.